Akutmottagningen nästa

Min söndag spenderade jag på akutmottagningen. När jag kom dit väntade jag och mamma i ungefär en timma, till slut så ropade dom upp upp Emma Gyllenhammar. Vi gick in till avdelningen och jag fick lägga mig i en säng som stog i korridoren. Efter fem minuter så körde dom in mig i ett rum och dom satte konstiga saker på mig som kollade blodtryck, hjärtrytm och puls. När väl läkaren kom in och hjälpte mig fick vi reda på att jag hade en SÄNKA på 250 och man skall inte ha mer än 12 så jag hade mycket höga infektionsvärden vilket inte var så roligt. En syster kom in och satte en kanyl i armvecket på mig så jag kunde få drop. Läkaren kom tillbaka efter tio minuter och meddelade oss att jag var tvungen att ligga över på infektionsavdelningen för att kunna bli frisk. Jag ville verkligen inte ligga över men jag hade inget val, så det kom en vaktmästare från transport och körde mig i långa gångar. Nattpersonalen var mycket snälla och tog emot mig med ett varmt välkomnande. Dom tog ännu mer prover på mig när jag låg i sängen för att kolla vad för medicin jag behövde. När dom hade fått svar på proverna så visade det sig att jag skulle ha antibiotika och det sprutade dom in i armen via kanylen var åttonde timma. Att ligga på sjukhus är ingen vila - dom väckte mig varannan timme och tog prover på mig. Nästa morgon fick jag åka iväg på lungröntgen. När svaret på lungröntgen kom så kunde dom konstatera att jag hade en stor, kraftig lunginflammation i min högra lunga. Så nu var det bara att ligga i sängen och få antibiotika och syrgas och vänta på att bli bättre. Efter fyra dygn i sjukhussängen hade jag blivit så pass bättre så jag fick antibiotika i tablettform och mina värden hade blivit bättre även dom så då fick jag åka hem.
Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0